flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Знайомство з судом: Відділ забезпечення розгляду адміністративних справ

15 липня 2020, 10:15

Продовжуємо знайомитись далі, і наступним працівником, з яким Вам доведеться зустрітись – це секретар судового засідання. Саме ця людина буде супроводжувати, підказувати та надавати усю інформацію впродовж розгляду справи.

Після того, як позовну заяву зареєстровано і шляхом автоматизованого розподілу обрано суддю, котрий буде її розглядати, заяву передають головуючому судді. Далі, коли суддя винесе процесуальну ухвалу - розпочинається робота секретаря, а саме направлення кореспонденції учасникам справи. Від уважності та відповідальності працівника залежить своєчасне та  належне повідомлення сторін.

Коли відправка здійснена, справу/справи потрібно сформувати, підшити згідно інструкції з діловодства та пронумерувати, що характеризує своєчасну та належну підготовку матеріалів адміністративних справ до розгляду.  А коли по справах надходять зворотні повідомлення або додаткові документи, їх потрібно долучати до справ. Проте слід пам’ятати про об’єм роботи, адже в рік розглядається приблизно 4500-5000 тисяч справ.

Усі процесуальні питання вирішуються через судове засідання, шляхом фіксування, а це ведення журналу судового засідання та запис диску. Секретар має уважно слухати питання та відповіді сторін і головуючого і вносити дані до журналу. Після закінчення засідання журнал долучається до справи, а до діловодства вноситься вся потрібна інформація. Також не слід забувати про відправку кореспонденції, адже є чітко визначені строки відправки документів, після закінчення слухань.

                                                        

Працівники відділу слідкують за реалізацією прав учасників судового процесу,  додержанням особами, які перебувають у суді, правил поведінки та належного стану залів судових засідань і підготовки їх  до слухання адміністративних справ. Також забезпечують виконання учасниками судового процесу та іншими особами, які перебувають в залі судового засідання, розпоряджень головуючого.

Після винесення рішення та направлення його сторонам або вручення особисто, справа має бути, відповідно до інструкції з діловодства, повністю сформована, пронумерована, описана та здана до канцелярії (протягом п’яти робочих днів). Не слід забувати і про формування  електронної справи та внесення відомостей до автоматизованої системи документообігу суду, адже саме від дій працівника відділу забезпечення розгляду адміністративних справ залежить організація роботи інших відділів.

                                                      

Працівники відділу поділились власними думкам, щодо того що їм приносить задоволення у вибраній професії.

Маріанна (начальник відділу) відповіла: «Підвищення професійного рівня знань шляхом проходження навчань в онлайн-режимі, що проводить Львівське регіональне відділення Національної школи суддів України. Надання практичної допомоги працівникам відділу».

Юлія (провідний спеціаліст відділу) зауважила: «У своїй роботі найбільше ціную колектив. Щодня отримую нові спілкування з представниками та досвід у роботі різних галузей».

Анастасія (головний спеціаліст відділу) додала: «Я завжди у курсі змін до профільного законодавства, знаєш які можуть виникати труднощі при розгляді справи та часто під час виконання рішення. Я маю можливість підвищувати свій профільний рівень знань шляхом проходження спеціалізованих навчань та прослуховування тематичних вебінарів, а також безпосереднє спілкування із правниками вищого рівня, тобто відбувається своєрідний обмін досвідом».

Ольга (секретар судового засідання) сформулювала свою відповідь наступним чином: «Робота в сфері юриспруденції – це один великий плюс. Особисто мені приносить задоволення у даній професії постійне спілкування з різними людьми та можливість всебічного росту та розвитку. Це завжди цікава та різноманітна робота з можливістю кар’єрного зростання. Можливість знаходитись в потоці нової законодавчої інформації, вміти правильно її застосувати в повсякденному житті».

На запитання Які підходи та методи ви використовуєте для виконання роботи? працівники відповіли:

Маріанна: «Контроль за додержанням виконання посадових обов’язків працівниками відділу, своєчасної та результативної роботи».

Юлія: «Найголовнішим методом, який я використовую у своїй роботі – це планування свого часу, від якого залежить покращення та виконання своїх обов’язків».

Анастасія: «Метод системного аналізу, метод координації роботи, метод пізнання. Виконання посадових обов’язків повинно бути швидко, якісно та безумовно».

Ольга: «Постійний контроль за виконанням покладених обов’язків, метод планування робочого часу, формулювання завдання, управління ресурсами, регулювання навантаження, спеціалізація».

 

Тільки чітке усвідомлення своєї роботи, підтримка команди та власне бажання досягати кращого роблять колектив – «сім’єю» і дозволяє виконувати покладені обов’язки із найвищою ефективністю.